چرا به طور کلی هزینه ارتودنسی نامرئی از مرئی بیشتر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

چگونه می توان به وسیله ارتودنسی دندان ها را صاف کرد در حالی که کسی متوجه قرار داشتن ئستگاه ارتودنسی در دهان نشود؟ خیلی از افراد به دلیل ظاهر شاید نامناسبی که براکت های ارتودنسی در دهان بیمار به هنگام خنده ایجاد می کنند، از درمان ارتودنسی منصرف می شوند. برای حل این مشکل، درمان ارتودنسی نامرئی به بازار آمد تا بتوان با استفاده از آن از ظاهر نامناسب دستگاه ارتودنسی در دهان جلوگیری کرد.

انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی به طور کلی به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم بندی می شود. در ادامه به معرفی انواع ارتودنسی نامرئی می پردازیم:

  • ارتودنسی ثابت سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی
  • ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف متحرک

دلایل تفاوت هزینه ارتودنسی نامرئی با مرئی

یک سری دلایل وجود دارد که باعث می شود هزینه کلی دستگاه های ارتودنسی نامرئی از نوع مرئی آن بیشتر باش. این دلایل شامل موارد زیر می شود:

قابل مشاهده نبودن این دستگاه ها

یکی از علل اصلی افزایش قیمت ارتودنسی نامرئی، ویژگی کمتر قابل توجه بودن آن است. این ویژگی به عنوان برتری اصلی ارتودنسی نامرئی محسوب می ‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند هزینه بیشتری پرداخت کنند تا اطرافیان از درمان ارتودنسی آنها مطلع نشوند. به همین دلیل، دستگاه‌ های نامرئی گران ‌تر از دستگاه‌ های مرئی می ‌باشند.

دشوار بودن نصب برخی دستگاه های نامرئی

نصب برخی دستگاه های نامرئی ارتودنسی پیچیده است؛ مانند ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی. قرار دادن و نصب براکت ها و سیم ارتودنسی در پشت دندان ها سخت تر از جلوی دندان است و برای نصب آن متخصص ارتودنسی باید مهارت بالایی داشته باشد. به همین دلیل هزینه درمان با ارتودنسی پشت دندانی از نوع معمولی آن بیشتر است.

طولانی تر بودن مدت زمان درمان

براکت های مورد استفاده در ارتودنسی سرامیکی، ابعاد بزرگتری داشته و به نسبت نوع فلزی آن مقاومت کمتری دارند. این براکت ها تا حدی شکننده هستند و مانند براکت های فلزی نمی توان به آن ها فشار زیادی وارد کرد چون ممکن است بشکنند. به همین دلیل باید به مرور و کم کم آنها را تحت فشار قرار داد. همین باعث طولانی تر شدن پروسه درمان با ارتودنسی سرامیکی می شود.

متخصص ارتودنسی فردی است که پس از اتمام تحصیلات دندانپزشکی عمومی، وارد شاخه ارتودنسی شده و با گذراندن آموزش ‌ها و کسب مهارت‌ های ویژه، توانسته است در این زمینه تخصص کسب کند. از آنجایی یکی از اقدامات حیاتی در مسیر زیبایی دندان ها، ارتودنسی دندان است، با انتخاب یک متخصص ارتودنسی مناسب می توان نتیجه موفقیت آمیز درمان دندان های خود را تضمین کرد.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: